Vanliga frågor & svar

Allmänt

På Sumer är vi måna om att alla som varit i kontakt med oss har fått ett positivt intryck av oss. Om du blivit uppringd av oss och har synpunkter på samtalet uppmuntrar vi dig därför att ta kontakt med oss. Synpunkter är en viktig del i vårt arbete med att säkerställa kvalitén på Sumer. Här nedanför svarar vi på vanliga frågor och svar kring kontakten med Sumer.

Har du blivit erbjuden ett “bättre” elavtal?

När du blir erbjuden ett elavtal är det viktigt att du granskar avtalet och jämför alla delar av priset. Har du ett rörligt elprisavtal ska du kolla spotpris, elcertifikat, energiskatt, moms och fast månadsavgift. Har du ett fastprisavtal ska du jämföra grundpris, energiskatt, moms och eventuell årsavgift/månadsavgift. Titta även på bindningstiden då många elhandelsbolag har lockpriser som sedan övergår till dyra tillsvidareavtal. Sumer är inget elbolag utan samarbetar endast med elbolag som enligt oss kan erbjuda våra medlemmar bra konkurrenskraftiga avtal.


Har du fått en brytavgift?

Om du råkat ut för en brytavgift eller riskerar att göra det kan du mejla vår medlemsservice på info@sumer.se


Har du frågor gällande ditt elavtal?

Du når våra duktiga elrådgivare på info@sumer.se. Vi tillämpar alltid 14 dagars ångerrätt.


Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss gärna via info@sumer.se