Jämför 220 Energi AB

220 Energi AB ligger på plats 124 bland alla elbolag med ett snitt på 1.8 i betyg och har 35 kommentarer från besökare. Elbolagets svaghet är dess kundprocesser, styrkan dess avgifter. Baserat på 180 betyg.

220-Energi
Betygsätt 220 Energi AB, nu

Se alla bolags betyg

Sammanvägda Betyg

Loading...

De genomsnittliga betygen inom ovanstående områden är baserade på samtliga lämnade betyg, där 1 är sämst och 5 är bäst.

Kommentarer

September 29, 2017 01:17

"Hello!<a href="http://via3indian.com/#1.html">viagra india generic</a>"

September 27, 2017 19:16

"Hello!<a href="http://via3indian.com/#1.html">indian viagra</a>"

September 26, 2017 13:08

"Hello!<a href="http://via3indian.com/#1.html">indian viagra</a>"

September 25, 2017 07:03

"Hello!<a href="http://via3indian.com/#1.html">generic viagra india pharmacy</a>"

September 24, 2017 00:59

"Hello!<a href="http://via3indian.com/#1.html">viagra india</a>"

September 22, 2017 18:46

"Hello!<a href="http://via3indian.com/#1.html">viagra from india</a>"

September 21, 2017 12:35

"Hello!<a href="http://via3indian.com/#1.html">viagra india</a>"

September 20, 2017 23:29

"There is clearly a bundle to realize about this. I suppose you made some good points in features also. ceebcfadkgce"

February 13, 2016 11:04

"Fruktansvärt oseriöst bolag, som så många andra kommenterat om. FET VARNING!"

September 29, 2015 09:55

"Ett skämt till företag! Fakturor med 14dgr betalning skickas från Estland 5 dgr efter utskrift vilket innebär att du har 9 faktiska dagar för betalning. Ringt ang detta flera gånger, går ej att skjuta fram förfallodag= totalt ovilliga till vettigt kundbemötande. Ringde senast 23/9 då de fortfarande hade kundtjänst öppet enligt sommartid dvs 10-12 & 13-15..."

July 13, 2015 00:27

"Detta tämligen nya företag har trots påpekanden den dåliga smaken att nästan ständigt sätta betalningsdatum till en eller ett par dagar före lönedag. Jag får ständigt be om framflyttning av datum. Generellt verkar de ha lite dålig koll på hur man bemöter kunder etc. Så snart mitt avtal löper ut så lämnar jag bolaget. "

June 30, 2015 16:30

"Totalt hopplösa med sin fakturering noll koll på vad som skall/blivit betalat, obefintlig kundtjänst som är skitsvåra att få tag på och när man väl gör så kan/vet dom inget "

March 04, 2015 14:10

"Värst av alla"

January 28, 2015 14:54

"Företaget följer inte svenka bestämmelser, läs: http://www.ei.se/Documents/Nyheter/Nyheter%202014/2014-101908%20och%202014-101074.pdf Ska förenas med vite uppgående till etthundrafemtiotusen kronor (150 000 kr) för varje påbörjad månad: Snart försvinner de från svenska marknaden :)"

January 25, 2015 18:43

"Mycket dålig bolag, på gränsen till kriminell. VARNING!"

January 25, 2015 18:38

"Helt respektlös och oseriös företag. Anlitar ni de får ni skylla er själva. Läs kommentarer."

January 22, 2015 09:54

"Jag har skivit avtal med bolaget med start den 1 september. Bolaget har inte levererat el trots det skrivena avtalet.Jag har hamnat på tillsvidare kund hos min gamla bolag med höga priset som följd och ganska stora summor pga elvärme. 220 Energi vägrar att ersätta mig för mellanskillnaden. Enligt Kraftringen har alla som skrivit kontrakt med de mellan juli och oktober har inte blivit kopplade. Jag har dessutom fått kränkande brev från 220 Energi och deras kundavdelning skriver förnedrande brev till kunden, här är ett exempel: Hej, Bättre faktiskt att vi diskuterar ärendet med någon annan instans. Kommer ju ingen vart med dig. Tack för din åsikt, väldigt tråkigt att du mår så illa. Utgår i från att ditt offensiva yttrande och hur du beter dig reflekterar hur du känner dig innerst inne. Jag är fortfarande villig att förhandla med dig om du så önskar. Jag vill dig inget ont och pengarna kompenserar vi om det är vi som gjort fel. Det måste dock undersökas och det är du som konsument som skall ta initiativet då tvist uppståt. Avslutningsvis påpekar jag även att ytterligare mejl som är orelevanta besvaras ej. Önskar dig fortfarande en trevlig kväll, trots allt! Otto Savasti 220 Energi Ab Kundtjänst "

January 14, 2015 15:44

"Jag har skivit avtal med bolaget med start den 1 september. Bolaget har inte levererat el trots det skrivena avtalet.Jag har hamnat på tillsvidare kund hos min gamla bolag med höga priset som följd och ganska stora summor pga elvärme. 220 Energi vägrar att ersätta mig för mellanskillnaden. Enligt Kraftringen har alla som skrivit kontrakt med de mellan juli och oktober har inte blivit kopplade. Jag har dessutom fått kränkande brev från 220 Energi och deras kundavdelning skriver förnedrande brev till kunden, här är ett exempel: Hej, Bättre faktiskt att vi diskuterar ärendet med någon annan instans. Kommer ju ingen vart med dig. Tack för din åsikt, väldigt tråkigt att du mår så illa. Utgår i från att ditt offensiva yttrande och hur du beter dig reflekterar hur du känner dig innerst inne. Jag är fortfarande villig att förhandla med dig om du så önskar. Jag vill dig inget ont och pengarna kompenserar vi om det är vi som gjort fel. Det måste dock undersökas och det är du som konsument som skall ta initiativet då tvist uppståt. Avslutningsvis påpekar jag även att ytterligare mejl som är orelevanta besvaras ej. Önskar dig fortfarande en trevlig kväll, trots allt! Otto Savasti 220 Energi Ab Kundtjänst "

December 30, 2014 12:24

"5/5"

December 29, 2014 16:14

"Detta är ett bolag som saknar alla former av rutiner för fakturering. Väntar sedan augusti 2014 på första fakturan och nu är året slut. "

December 23, 2014 18:32

"Varning. Helt oseriösa."

December 17, 2014 13:49

"Härligt Elbolag. Känns som om jag hittat ett elbolag där jag känner mig hemma. Doften på nybakad äppelpaj överförs via telefon och e-mail och kundtjänsten är världsklass. Tack BaraSpara, ni förde mig och min sanna kärlek ihop."

December 17, 2014 13:44

"AWESOME!"

December 09, 2014 09:49

"Att man får bedriva verksamhet i Sverige är förvånande! Borde försättas i konkurs. "

December 01, 2014 09:41

"Hittills har 220 levererat bra priser, enkelt. Jag har dock precis börjat så vi får hoppas det håller i sig."

November 24, 2014 11:02

"Billigt o bra!"

November 21, 2014 13:27

"Visst är det bra med el till inköpspris. Men jag kan inte ta ett elbolag på allvar som fakturerar sina kunder olika varje månad och ibland inte alls och har ingen förklaring på detta. Man får automastiskt 14 dagars betalning och fakturorna skickas ibland i början på månaden vilket gör att förfallodag är den 20:e, mitt i månaden, som gjort för att missa en betalning. Dennas månad är det den 21:a och jag har fortfarande inte fått fakturan, var finns logiken? Ringde kundtjänsten som alltid svarar direkt men inte kunde ge ett vettigt svar på min fråga."

November 21, 2014 13:23

"De borde ha samma slogan som Willys!"

November 21, 2014 10:27

"Rörligt avtal med låst marginal och behändig e-postfaktura. Fungerar som smör!"

November 09, 2014 12:49

"Att maila funkar inte jag väntar fortfarande på svar på frågor jag har sedan 10 veckor tillbaka. Jag har högre månadskostnad pga att de tar ut stora summor i förskott och man lär väl aldrig se att man får tillbaka dessa pengarna tillbaka. Man får inte heller säga upp avtal i förtid och det står inget i avtalet när det går ut. Detta var det sämsta valet jag gjort i hela mitt liv som jag nu får stå för i ett år framåt. "

November 01, 2014 18:04

"Jag vet att ni kommer ta bort min kommentar, men jag skriver ändå. Ni är inget annat än bluffare, tack vare er jag har nu högre månadskostnader än jag hade innan jag gav min godkännande till baraspara, "

October 14, 2014 19:35

"Hade ett nytt avtal med 220Energi och hade betalat förskott för nästa period, men företaget har inte levererat energi, utan fortsatt avtalet med Vattenfall. Ingen information att de inte kunde leverera och ingen återbetalning. Ringde företaget och de lovade återbetalning, men icke. Har skrivit ett brev till dem för att få pengar tillbaka. Man kan inte lita på dem. "

September 30, 2014 21:04

"Ett elavtal som började 1-a juni 2014 är fortfarande inte i bruk och man har inte gjort något för att höra av sig. Man lovade via elskling.se ersättning till mig för fördyrat elavtal med gammal leverantör men har inte hört av sig. Detta är nog det sämsta bolag jag råkat ut för? . "

September 01, 2014 11:34

"Bra priser!"

August 29, 2014 14:52

"Jag är riktigt nöjd med pris och avtal!"

Grundinformation om 220 Energi AB

220-Energi

Kontaktinformation

220 Energi AB
Org. Nr: 5020732144
Elpriser: Aktuella elpriser
Hemsida: http://www.220energi.se
Telefon: 0317195850
Epost: info@220energi.se
Södra vägen 45, 412 54 Göteborg

Tillbaka till alla bolag

Dela ditt betyg med dina vänner

Tillbaka till alla bolag

Användarvillkor för jämförelsen

Vi kan inte garantera att informationen om elbolagen och deras elavtal alltid stämmer och är uppdaterade på denna webbsida. Vi ansvarar heller inte för individers inlämnade kommentarer och betyg. Vi rekommenderar att man alltid säkerställer att informationen stämmer om viktiga beslut ska tas baserat på den. Uppgifter om elbolagens priser, kontaktuppgifter och beytg på denna webbplats är endast avsedd som allmän information och utgör inte rådgivning. Användandet av materialet sker på användarens egen risk. Sumer ansvarar inte i något fall för någon direkt eller indirekt skada, kostnad, förlust eller anspråk som kan uppkomma med anledning av användningen av denna jämförelse.